2
Povestea tristă a lui Santana Aníbal, mașina UME
Santana Aníbal este una dintre mașinile din desfășurarea UME, Jaén este orașul andaluz unde a fost fabricat vehiculul ușor, oficial al armatei spaniole. In 2005 o revistă britanică de autoturisme, l-a numit cel mai bun off-road off-road din lume.
Adevărul este că lui Santa Aníbal nu i-au lipsit niciodată calitățiile off-road , așa cum lui Linares nu i-a lipsit un prestigiu bine câștigat la conducerea SUV-urilor.
Cu toate acestea, productia fabricii Santana Motor s-a încheiat cu proiectul acestui autoturism. SUV-ul a fost conceput și dezvoltat din 2001 pentru a servi ca vehicul militar și care a fost adaptat ulterior pentru vanzarea pe piata publica.
Dar pentru a înțelege istoria lui Santana Aníbal , trebuie să ne întoarcem cu înapoi, cu 30 de ani în Andaluzia. Unde s-a construit SUV-ul Land Rover Santana Anibal. Așa era asocierea dintre marca Land Rover și fabrica Linares. Unde Defender-urile erau asamblate sub licență din 1969, și au fost comercializate sub această marcă „hibridă” spaniolă-britanica.
In 1989, Land Rover și-a închis participarea la Santana din cauza unor probleme financiare, firma andaluză a continuat să monteze celebrul Santana Land Rover 2500. . Vehicul de teren care nu depășea 90 km/h pe autostradă era foarte popular în Spania la începutul anilor 90.
În acel deceniu, Santana Motor a reușit să supraviețuiască datorită licenței de fabricație a modelului Suzuki. Deși japonezii și-au lichidat prezența în 1995 din cauza productivității scăzute a uzinei. Vitara a continuat să fie asamblat acolo, sub proprietatea Consiliului de Administrație Andaluzia, până în 2005. Pe parcurs, în fiecare an cifra de vânzări a scăzut, iar pierderile au ajuns la sute de milioane de euro pe an (3001 milioane în 2001).
Santa Anibal era echipat cu un motor Iveco de 2800 cmc, injecție directă prin common rail si avea 125 CP. . Cu suspensii cu arc cu lamelă și consumul de combustibil care rare ori cobora sub 12 l/100 km, era o mașină incomodă pentru călătorii rutiere.
Având în vedere că vânzările Aníbal în 2003, dar a venit cererea armatei de cumpărare a 750 de unități dintr-un vehicul ușor. Doi concurenți păreau cei mai proeminenți: pe de o parte, Santana Motor și, pe de altă parte, Urovesa, o company din Galicia care producea Vamtac. Un fel de Hummer spaniol care, de departe, oferea calități off-road mai bune și era , de asemenea, inițial adaptat utilizării sale militare.
Cu toate acestea, cei de la Santana Motor s-au grăbit să adauge lui Aníbal tot ce era necesar: antene, suport pentru arme grele etc, Pregăteau oferta despre care știau că ar trebui să fie inferioară Urovesa. Au reușit să se asigure că ar putea face vehicule cu aproape 3.000 de euro mai ieftine, deși la 26.384 de euro pe unitate, nici nu par ieftine.
Dar adevăratul avantaj al companiilor Linares nu era tehnic, nici economic, ci politic. La acea vreme, Junta de Galicia era condusă de Manuel Fraga. In timp ce Junta de Andalucía era condusă de Manuel Chaves și, întâmplător, în fruntea Ministerului Apărării se află încă din anii '90 un alt baron al PSOE: José Bono.
Ajungem astfel in 2005, an în care, întâmplător, Guvernul lui José Luis Rodríguez Zapatero a decis să creeze UME. Unitatea Militară de Urgență a Armatei Spaniole cu sediul în Torrejón de Ardoz și care până în 2008 ar trebui să aibă 4.000 de membri între ofițeri. şi oameni.trupă. Printre vehiculele cu care a fost echipat UME de la începutul s-au numărat 225 de unități ale lui Santana Aníbal .
Trimiteți un comentariu