2
„Învață cum să vezi. Realizați că totul se
conectează la orice altceva ”
~ Leonardo Davinci
|
Există un motiv pentru care am direcționat atât de mult atenția noastră către raportarea și încercarea de a înțelege noul coronavirus (covid-19) care a avut originea în Wuhan, China în decembrie.
Economia este un ecosistem închis care trebuie analizat și înțeles de unul singur.
Este conectat la fluxurile de energie, în special la petrol. Așadar, le cercetăm și pe acestea, cu ochii spre a afla modul în care eventuala diminuare a combustibililor fosili va avea impact asupra unui sistem economic care depinde complet de creșterea perpetuă.
Fără o planetă sănătoasă, fără sisteme ecologice intacte și funcționale, nimic nu contează nici în economie, nici pe piețele energetice. Ambele au impact asupra lumii ecologice Și invers. Deci analizăm și raportăm și asupra mediului.
Acesta este motivul pentru care suntem siguri că susținem că umanitatea se confruntă acum cu cea mai mare amenințare a ei. Calea noastră actuală de a-și epuiza resursele esențiale într-un ritm accelerat în urmărirea unei „creșteri mai mari” este atât nesustenabilă cât și autodistructivă.
Avem o economie globală care este foarte eficientă din punct de vedere al costurilor, dar interconectata.
Lanț de aprovizionare Armageddon
Economia globală este mai interdependentă ca niciodată. Lanțurile sale de aprovizionare sunt construite pe o rețea imensă de dependențe, cu numeroase „puncte de eșec” unice de-a lungul numeroaselor sucursale.
Poate cineva să prezică ce se va întâmpla în continuare? Nu.
Însă deja vedem eșecuri timpurii, deoarece fabricile și porturile chineze stau în gol din eforturile masive de carantină.
China a pierdut din producția de vehicule de 1M de dolari, deoarece coronavirusul închide fabricile de mașiniChina exportă de aproximativ 70 de miliarde de dolari piese și accesorii auto la nivel mondial, aproximativ 20 la sută ajungând în SUA5 februarie 2020, 16:32 ESTDe Paul A. EisensteinChina ar putea suferi pierderea unui milion de vehicule în valoare, deoarece fabricile din industria automobilelor sale cruciale rămân închise până cel puțin săptămâna viitoare - și probabil mai mult în Wuhan, „orașul auto” din centrul focarului de coronavirus.Cu peste 24.000 de persoane infectate, impactul bolii extrem de contagioase începe să fie resimțit și de producătorii auto din alte părți ale lumii. Hyundai suspendă producția în fabricile sale din Coreea de Sud din cauza lipsei de piese fabricate din China, ba chiar producătorii de mașini europene ar putea fi lovite: Volkswagen și BMW ar putea observa o scădere de 5 la sută în câștigurile pentru prima jumătate a anului 2020, potrivit firma de cercetare Bernstein.
Prezicem că aceste opriri automate abia încep. Este nevoie de o singură componentă care să nu fie disponibilă și întreaga linie trebuie să fie oprită.
China este singura sursă pentru multe componente critice din industria auto? Absolut.
Luna trecută, Comisia de revizuire economică și de securitate a SUA-China a organizat o audiere privind dependența din ce în ce mai mare a Statelor Unite asupra produselor farmaceutice din China.
O altă industrie care simte impactul coronavirusului este industria farmaceutică. Inventarul mediu de tampon pentru industria farmaceutică este cuprins între trei și șase luni. Totuși, acest lucru nu spune întreaga poveste. Gaurav a menționat că China este responsabilă pentru producerea a 40% din ingredientele farmaceutice active (API) pentru lumea farmaceutică.În plus, China furnizează 80% din materiile prime cheie (KSM's), care sunt substanțele chimice din API, către India . Punem la dispoziție, aceasta reprezintă 70% din toate API-urile din întreaga lume.( Sursa - Puncte de vedere Logistică )
Este o preocupare uriașă? Desigur ca este.
Dacă sunteți dependenți în vreun fel de medicamentele pe bază de rețetă, ar fi complet rațional să urmăriți dacă aceștia provin din China sau India și, dacă există, începeți discuțiile cu medicul dumneavoastră despre alternative sau ce trebuie să faceți în cazul în care consumul va fi oprit.
O situație în mișcare rapidă
Are vreun sens ca prețul acțiunilor Apple să crească în timp ce principalul său centru de producție Foxconn este complet închis?
Mai puține iPhone-uri și Airpod-uri realizate ar trebui să fie egale cu câștigurile viitoare mai mici și, prin urmare, cu un preț al acțiunilor mai mic. Dar nu, AAPL este in crestere în ultima lună:
Și acest lucru este și mai nebunesc. Are vreun sens ca stocul lui Boeing să crească cu 12 dolari în ultima lună? Cum a raportat primul său an (2019) de comenzi NEGATIVE și un ianuarie (2020) fără comenzi complet? Nu, desigur că nu.
Dar acestea sunt tipurile de „semnale” pe care oficialii cred că trebuie să le trimită pentru a împiedica masele să prindă ceva ce se întâmplă cu adevărat.
Din păcate, astfel de semnale funcționează asupra maselor. Prețurile mai mari ale acțiunilor trimit un puternic mesaj reconfortant că „totul este bine”
Însă gânditorii critici prudenți, care îi definește pe cei din tribul Peak Prosperity, pot vedea cu ușurință evenimentele ce urmeaza și să se ocupe de pregătire.
Este timpul pentru acțiune
Situația cu covid-19 este fluidă și rapidă. A rămâne la curent cu evoluțiile de ultimă generație și a le da un sens pentru ele este sarcina noastră principală.
Singurele modalități de a rămâne calm și de a-ți proteja pe cei dragi de amenințarea acestei pandemii sunt înrădăcinate în luarea de măsuri inteligente.
Da, cu toții putem să sperăm că acest lucru se termină. Dorim sincer macro-planificatorilor tot ce este mai bun în conturarea relatării și menținerea economiei in functiune.
Dar noi ne vom pregăti cât putem, aici la nivel micro pentru că asta este datoria noastră față de noi înșine, față de familiile noastre și față de comunitățile noastre.
Nimeni nu poate prezice ce se va întâmpla în continuare. Automobile, medicamente ... cine știe care va fi următoarea industrie care se va opri?
Având în vedere rata ridicol de mare de infecțiozitate a covid-19, nu există nicio șansă de a opri răspândirea acesteia. Rata este acum doar o ecuație de timp, noroc și acțiuni oficiale de izolare agresivă și de carantină a persoanelor și comunităților infectate.
SURSA - www.zerohedge.com
Trimiteți un comentariu